Dolar 34,5793
Euro 36,3544
Altın 2.917,10
BİST 9.659,96
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 11°C
Az Bulutlu
İstanbul
11°C
Az Bulutlu
Sal 11°C
Çar 12°C
Per 14°C
Cum 15°C

Global Oyun Sektörü Covid-19 İle Büyüdü

Global Oyun Sektörü Covid-19 İle Büyüdü
17 Ocak 2021 14:30

Global Oyun Sektörü Covid-19 İle Büyüdü. 17 ülkeden 13 binden fazla kişinin katılımıyla gerçekleşen “Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri” araştırmasına göre, video oyunlara yapılan harcamalarda Dünya‘da yüzde 39, Türkiye’de yüzde 21 artış yaşandı.

Evde kaldık, oyunlara daha fazla para harcadık

Evde kaldık, oyunlara daha fazla para harcadık
Global Oyun Sektörü Covid-19 İle Büyüdü

Evde kaldık, oyunlara daha fazla para harcadık. Oyun sektöründeki artış; Dünyada yüzde 39, bizde 21

Strateji ve pazarlama danışmanlık şirketi Simon-Kucher & Partners ve bağımsız pazar Araştırma Enstitüsü Dynata, oyun sektörünün pandemiden önce ve sonraki dönemlerde yaşadığı değişimi araştırdı. “Global Oyun Sektörü ve Covid-19 Etkileri” araştırmasına göre, pandemi döneminde dünya genelinde video oyunlara yapılan harcamalar yüzde 39 arttı. Evden çıkma yasağının kişileri daha fazla oyun oynamaya yönlendirdiği belirtilen araştırmada, küresel oyun pazarının yüzde 12 ila yüzde 15 oranında büyüyebileceği öngörüsü mevcut.

Pandemi döneminde oyunlara ayrılan bütçe yüzde 21 arttı

Araştırmaya göre, Türkiye’de aylık oyun sektörü harcamaları pandemi döneminde geçtiğimiz yıla oranla yüzde 21 yükselirken, bu oranın pandemi sonrası dönemde yüzde 10 seviyesinde kalması bekleniyor. Türkiye’de pandemiden önce video oyunlara ayda ortalama 123 TL harcanırken, pandemi esnasında bu harcamaların ortalama 150 TL’ye çıktığı gözlemlendi.

Girişimciler için devlet desteği ve teşvik

Oyun pazarında yaşanan büyümenin ülke ekonomisine sağladığı faydaya dikkat çeken IFASTURK Eğitim Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut Şenel, “Araştırmaya göre, pandemi döneminde haftada 5 saatten fazla oyun oynayanların oranında yüzde 30 büyüme gerçekleşti. Türkiye, oyun pazarına ve oyun geliştirenlere sağlanan desteklerle dünya çapında ses getiren başarılara ev sahipliği yapıyor. Oyun dünyasına iş fikirleriyle katkı sunmak isteyen girişimcilerin devlet desteklerinden, teşviklerden faydalanmaları için uzman kadromuzla her aşamada yanlarındayız.” bilgisini verdi.