Dolar 34,6014
Euro 36,3773
Altın 2.923,25
BİST 9.659,96
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 11°C
Az Bulutlu
İstanbul
11°C
Az Bulutlu
Sal 11°C
Çar 12°C
Per 14°C
Cum 15°C

Barış Tarımcıoğlu “Oyun Sektörü Sınırları Kaldırıyor”

Barış Tarımcıoğlu “Oyun Sektörü Sınırları Kaldırıyor”
1 Mayıs 2022 17:45

Playstige Interactive Kurucusu ve Kreatif Direktörü Barış Tarımcıoğlu, Başkent Üniversitesi öğrencileriyle bir araya gelerek video oyun geliştirme süreçleri hakkında bilgiler verdi, gençlerden gelen soruları yanıtladı.

Dünya genelinde marka oluşturmak, küresel ekosistemde rekabet edebilmek ve Sony, Microsoft ve Nintendo gibi dünya devlerine oyun geliştirebilmek için gerekli olan öncülün yaratıcı düşünme olduğunu belirten Tarımcıoğlu, ‘’Yaratıcı bir fikir ve doğru tasarlanmış bir iş bölümüyle dünya devlerine iş geliştirebilirsiniz. Üstelik bu firmalar sizin akademik kariyerinize, ofisiniz nerede bulunduğuna ya da daha önceki başarılarınıza dikkat etmiyorlar. Oyun sektörü kültür, mekan, ülke sınırını ortadan kaldırıyor. Oyun geliştirirken, bunu Londra veya İstanbul ya da Van’da yaptığınız değil; ortaya koyduğunuz yaratıcı bakış önemli… Küresel bir dünyada yaşıyoruz ve küreselleşen dünyada seçenekler çok fazla, ‘Coğrafya kaderdir’ anlayışı ortadan kalktı. Önemli olan sadece yaratıcı hikayeniz ve hikayenizi kapsamlı bir şekilde anlattığınız sunum dosyanız’’ diye konuştu.

Oyun geliştirmede farklı bilim dallarından ve alanlardan yararlanıldığını ifade eden Barış Tarımcıoğlu, ‘’Gençler teknolojiyi yakından takip etmek, aynı zamanda kreatif olarak da kendini sürekli yenilemek zorunda… Yaratıcı edebiyat, sinema, kurgu-montaj, görsel tasarım, inovasyon ve kod yazmak oyun üretiminde katma değer sağlar’’ açıklamalarında bulundu.

‘’Sektörler arası kendiliğinden geçiş olacak’’

Yeni dünyada disiplinler ve sektörler arası kendiliğinden geçiş olacağını belirten Tarımcıoğlu, şunları söyledi:

Oyun Sektörü Sınırları Kaldırıyor
Oyun Sektörü Sınırları Kaldırıyor

‘’Video oyun sektöründe çalışmak için illa yazılımcı olmak gerekmiyor. Hızlı gelişen video oyun sektörüyle birlikte en çok aranan mesleklerde de değişim yaşanacak. Oyun çalışmaları; psikoloji, sosyoloji, antropoloji ve edebiyat gibi disiplinlerin yanı sıra mühendislik, tasarım gibi pek çok alanda çalışılan interdisipliner bir alandır. Bunun yanında, çok katmanlı ve çok yönlü yapısı sayesinde farklı yaklaşımlar ile ele alınabilir. Oyun sektörünü bilen işletme mezunlarına, risk analizi yapabilen master öğrencilerine, istatistik okuyan kişilere de ihtiyaç var. Örneğin Nintendo’nun başında endüstri mühendisi var. Oyun sektörüne ilgi duyan endüstri mühendisleri oyunun dağıtımı ve kalite kontrol konularında çok yetkin olabilirler. Bu branşlardan mezun olan gençler de video oyun sektörüne girerse dünyada 60 milyar doları bulan video oyun endüstrisinden daha büyük pay alınabilir. Kreatif düşüncenin önünü kesmemek ve gençleri teşvik etmek için bunların anlatılması noktasında akademiye de büyük görevler düşüyor.’’

Tarımcıoğlu, seminerin sonunda katılımcıların da sorularını yanıtlayarak, video oyun sektöründe ilerlemek isteyen öğrencilere de tavsiyelerde bulundu.